1. Aanvraag eHerkenningsmiddel
Je hebt een eHerkenningsmiddel nodig om als gebruiker in te loggen op Mijn Data Mijn Business. Het eHerkenningsmiddel wordt uitgegeven op organisatieniveau. De uitgifte van het eHerkenningsmiddel wordt uitgevoerd door een erkende eHerkenningsleverancier. Meer informatie vindt je hier. Voor het testen van je software kun je eventueel ook een eHerkenning testmiddel aanvragen bij SBR Nexus.
2. Genereer API token
Voor het insturen van SBR berichten heb je eenmalig een API token nodig. Deze genereer je eenvoudig in het MDMB portaal.
3. Maak een XBRL bestand
De aanlevering doe je in een xbrl formaat. Heb je geen verstand van xbrl? Converteer dan eenvoudig je huidige bestandsformaat zoals XML naar het juiste xbrl formaat. Hiervoor kun je gebruik maken van de converter (API).
4. Stuur het rapport naar de bank
Stuur het xbrl bestand naar MDMB door het aanroepen van de API serviceStuur het xbrl bestand naar MDMB door het aanroepen van de API serviceStuur het xbrl bestand naar MDMB door het aanroepen van de API service
Een aanlevering via MDMB volgt het onderstaande proces, waarin de volgende calls te onderscheiden zijn:
- Call #1: Software roept API converter aan (/api/converter) --> Software ontvangt in de respons het xbrl bestand
- Call #2: ophalen beschikbare ontvangers / messagetypes (/api/messagetypes)
- Call #3: Verstuur xbrl bestand naar MDMB (/api/reports)
- Call #4: Update Kvk Nummer in de rapportage (/api/reports/{GUID}
- Call #5: verstuur xbrl bericht naar de bank (api/filings)
- Call #6: ophalen status van de aanlevering (api/filing)